Shadow of the Tomb Raider İçin Çok Heyecanlanmayın

Spread the love

Geçenlerde yayınladığım yeni Shadow of the Tomb Raider oynanış videosu yazısında demiştim ki oyun kötü olabilir. Bunu nedenleriyle birlikte size açıklamak için de bir yazı yapacağımı söylemiştim. İşte şu an o yazıyı okuyorsunuz. Shadow of the Tomb Raider için çok heyecanlanmayın, çünkü kötü olma olasılığı yüksek. Neden mi?

shadow of the tomb raider ile ilgili görsel sonucu

Yapımcı firmalar oyunlar için çok önemlidir. Mesela artık insanların aklına kazınmış Rockstar Games, CD Projekt Red ve Naughty Dog gibi firmalar büyük ihtimalle kötü oyunlar yapmayacaklar.(Ekip tamamen değişmediği sürece) Rockstar zaten Grand Theft Auto serisi ile bir baş yapıt yaratmışken CD Project Red ise özellikle Witcher 3’te parladı. Naughty Dog da Crash, Jak and Daxter, Uncharted ve Last of Us gibi inanılmaz seriler yarattı. Bu 3 firmadan kimsenin şüphesi yoktur diye tahmin ediyorum. Red Dead Redemption 2, Cyberpunk 2077 ve Last of Us Part 2, üçü de büyük ihtimalle çıktıkları yılın en iyi oyunlarına aday olacaklar ve hatta belki de kazanacaklar. Peki bu firmaların yapım aşamalarına hiç dikkat ettiniz mi?

Rockstar’ın en son oyunu Grand Theft Auto V’ti ve o oyun ilk çıkışını Eylül 2013’te yaptı. O zamandan bu zaman hem farklı konsollara çıktı, hem de Online’ında bol bol güncelleme aldı. Yeni oyunları ise inşallah bir daha ertelenmezse bu sene, yani önceki oyunlarından 5 sene sonra çıkacak. CD Projekt Red en son 2015’te Witcher 3’ü yaptı ve üzerine iki büyük DLC çıkarttılar. Yeni oyunlarının ilk düzgün fragmanını ise daha geçen ay gördük. 2020’den önce çıkacağını da sanmıyorum. Naughty Dog ise en son Uncharted 4’ü çıkardı 2016 yılında.(Uncharted: Kayıp Miras’ı stajyerler yapmıştı) Uncharted 4, 1 yıl boyunca Multiplayer güncellemeleri çıktı ve şimdi 3 sene sonra 2019’da yeni oyunları çıkacak.

 

Bir firma aynı anda birden fazla oyun yapmamalı. Yaparsa elbette o oyunlardan biri kötü çıkar. Belki ikisi de kötü çıkar. Ona da örnek gösterelim. Platinum Games adlı Bayonetta ve Nier: Automata gibi oyunların yapımcıları mesela. 2014 yılında hem Bayonetta 2, hem de Legend of Korra’yı çıkardılar. Bayonetta 2 aşırı sevilse de Legend of Korra en iyi yorumlarında ”ortalama” oyun olarak görüldü. Tabii ki çok daha kötü yorumlar da tonla. Metacritic puanı 49.

Daha popüler bir örnek verelim, Ubisoft Montreal. Bu firma 2014’te 6 tane oyun çıkardı. Oyunlara gelin bir bakalım. Child of Light, iyi. Shape Up, adını bile duymadım. Far Cry 4, iyi. Assassin’s Creed Rogue, kötü. Assassin’s Creed Unity, rezalet. Watch Dogs, kustum. 2016 yılına bakalım. Eagle Flight, saçma sapan VR oyunu. Watch Dogs 2, iyi. Far Cry Primal, rezalet. Şimdi neredeyse 400 kelime boyunca size bunları neden anlattım? Shadow of the Tomb Raider’ın iki yapımcı firması var. Ana firmamız Eidos Montreal. Diğeri ise Crystal Dynamics.

eidos montreal ile ilgili görsel sonucu

Şimdi bu firmalar iyi firmalar. Eidos’u yeni Deus Ex oyunlarından tanırken Crystal Dynamics zaten direk Tomb Raider firması. 2006’daki Tomb Raider: Legend oyunundan beri başka hiçbir şey yapmamış adamlar. Ve şu anda da yapmıyorlar. Shadow of the Tomb Raider’da yardımcı yapımcı konumunda bulunuyorlar ki Tomb Raider ve Rise of the Tomb Raider oyunlarında Crystal Dynamics ana yapımcı, Eidos yardımcı yapımcıydı. Şimdi roller değişti ki bu iyiye işaret değil zaten. Ana yapımcı onlara yardım ediyor derseniz de araya ufak bir Marvel sıkıştırmamız gerekiyor. Hem Eidos, hem de Crystal Dynamics şu anda Avengers oyunu yapıyorlar. Ve bunun üzerinde çok uğraştıklarını Ocak 2017’de yayınlanan 1 dakikalık fragmandan sonra hiçbir şey söylememeleri nedeniyle anlayabiliriz.

Ki Marvel, Spider-Man ile yeni bir Oyun Dünyası’nı da başlatacak(söylentilere göre), o yüzden Avengers aslında bu evrenin temeli. Ve bu oyunun batması, Marvel’ın tekrar oyunlardan uzaklaşmasına sebep olabilir. Ama Disney’in ne kadar pis bir firma olduğunu biliyoruz. Disney’in yaptığı bir filmin yakınına film yaptın, ve o film Disney’in filminden daha mı iyi para kazandı. O filmin ikincisinde Disney senin filminin yanına aşırı büyük bir filmini koyacak ve o filmin batacak. Yapmadıkları şey değil. Jumanji 2’de yapacaklar. Benzer bir filmi Jumanji 2’den 2 ay önceye koydular hem de aynı başrol oyuncusunu kullanarak. Ayrıca bu oyunlarda da gözüküyor. En günümüze yakınından örnek vermek gerekirse Disney Infinity oyunu kazanç sağlamayınca hem oyunu iptal edip tüm Online servislerini kapattılar, hem de firmayı kapattılar. Sonradan insanların isteğiyle bir araya getirtip Cars 3 oyununu yaptılar ama o da tutmayınca şu an ne oldu bilmiyorum. Kısaca Disney paragöz.

Ve Avengers oyunu iyi olmak zorunda. İyi olmazsa Disney herhalde Square Enix’i baya ezer. EA’de yapmadıkları şey değil. Battlefront 2 olaylarından sonra olaya müdahale edip EA yerine açıklama yaptılar ve düzelteceğiz falan deyip EA’in düzeltmesini sağladılar. Ardından da hemen Star Wars’u EA’den almayı düşündüler. Büyük ihtimalle bir oyun daha bekliyorlar. O iyi olmazsa Star Wars tahminimce EA’den gidecektir. Koskoca Square da bunu bilmeyecek bir firma değil. O yüzden eminim ki hem Eidos hem de Crystal Dynamics’in kafasına kafasını vuruyordur şu oyunu iyi yapın diye. İşte bu yüzden de Shadow of the Tomb Raider’dan korkuyorum. Korkularımı daha da arttıran şey ise hem oyunun menülerinin ve arayüzünün Rise ile tamamen aynı olması, hem grafik açısından bir gelişme olmaması, hem de yenilik diye gösterdikleri şeyin önceki oyunun üstüne ekledikleri şeyler olması.

Zehirli ok var dediler, zaten çoğu oyunda artık var ve sadece yeni bir ok tipi. Daha büyük açık Dünya dediler, aynı şeyi Rise için de dediler. Bir zahmet öncekilerden büyük olsun zaten, teknoloji gelişiyor. Bulmacalar var? Zaten olması gerekiyordu, fakat hala ne kadar çok olacaklarını bilmiyoruz. Yani kısaca oyun hem görünüş olarak hem içerik olarak Rise’a gelen büyük bir Eklenti Paketi gibi duruyor. Evet, gerçekten büyük. Yeni haritalar, yeni kıyafetler, yeni silahlar, yeni hikaye falan ama ”Eklenti Paketi”. Bununla sorununuz yoksa, problem yok. Bu arada şunu da söyleyeyim, oyun iyi olabilir. Ama o zaman da iyi bir Eklenti Paketi olabilir. Maalesef gördüğümüz şeylere bakarak bunun yeni bir oyun olduğunu kabul edemeyeceğim. Haritayı biraz daha küçük yapıp 40 dolara satabilecekleri bir yan oyun veya dediğim gibi eklenti paketi gibi. Oyun hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyorum, o yüzden yorumlarda konuşmayı devam ettirmek çok isterim. Oyun için heyecanlı mısınız ve görüşlerime katılıyor musunuz? Görüşmek üzere.

Bir cevap yazın

Araç çubuğuna atla
Online Oyunlar Listesi - Oyun Haberleri - Oyun Videoları Youtube - Steam Çekiliş.
Tüm hakları Mario'nun mantarında saklıdır.
Hakkında - Gizlilik - Kullanım Şartları